Tento celoroční plán je aktualizovaný pro školní rok 2024/2025.
Slavnostní zahájení školního roku | 2. 9. 2024 |
Informativní rodičovské schůzky, Valná hromada Trianglu z. s. | 10. 9. 2024 |
Testy profesní orientace 9. A | 27.9. 2024 |
Testy profesní orientace 9. B | 11.10.2024 |
Erasmus (studijní pobyt ve španělské škole) | 22.– 28. 9. 2024 |
Projektové dny | 24.– 25. 10. 2024 |
Podzimní prázdniny | 29.– 30. 10. 2024 |
Ředitelské volno | 31.10 a 1.11. 2024 |
Měsíc bezpečí | listopad 2024 |
SCIO testy 9. třídy | listopad 2024 |
Zájezd Anglie (Sheringham), 5. a 6. třídy | 2. – 9. 11. 2024 |
Čtvrtletní pedagogická rada | 19. 11. 2024 |
Rodičovské schůzky | 20. a 21. 11. 2024 |
Mikuláš | 5. 12. 2024 |
Adventní zájezd | 12. 2024 |
Adventní slavnosti | 11.12. 2024 |
Vánoční koncert - Rolnička | 16. 12. 2024 |
Horáčkova má talent | 20. 12. 2024 |
Vánoční prázdniny | 23. 12. 2024 – 3. 1. 2025 |
Terezín | 13. a 14. 1. 2025 |
Uzavření klasifikace | 17. 1. 2025 |
Pololetní pedagogická rada | 21. 1. 2025 |
Beseda pro rodiče (M.Jelínek – Jak vychovat odolné dítě) | 29. 1. 2025 |
Pololetní vysvědčení | 30. 1. 2025 |
Pololetní prázdniny | 31. 1. 2025 |
Lyžařský kurz (Rakousko – lyže) | 2.– 7. 2. 2025 |
Jarní prázdniny | 10.–14. 2. 2025 |
Lyžařský výcvikový kurz 7. tříd (Rokytnice) | 23. – 28. 2. 2025 |
Turnaj ve florbalu 1. a 2. třídy | únor 2025 |
Turnaj ve florbalu 3.–5. třídy | únor 2025 |
Den otevřených dveří | 5. 3. 2025 |
Školní ples | 14. 3. 2025 |
Velikonoční jarmark | 4. 2025 |
Velikonoční prázdniny | 17. 4. 2025 |
Zápis do 1. tříd pro školní rok 2025/2026 | 2. a 3. 4. 2025 |
Termíny přijímacích zkoušek na střední školy | duben 2025 |
Třičtvrtěletní pedagogická rada | 22. 4. 2025 |
Čarodějnice (odpolední akce) | 29. 4. 2025 |
Zájezd do Anglie (žáci 2. st.) | 5. – 10. 5. 2025 |
Fotografování tříd | bude upřesněno |
Rodičovské schůzky | 6. 5. 2025 |
Ředitelské volno | 9. 5. 2025 |
Zkoušky KET, PET, FCE, CAE nanečisto | 5. 2025 |
Jazykové certifikáty AJ / Videopohlednice AJ (9. třídy během vyučovacích hodin) | květen– červen 2025 |
Expedice Francie 2025 | květen 2025 |
Jazykové certifikáty FJ, NJ, ŠJ / Procházky Prahou / Prezentace | 5. 2025 |
Uzavření klasifikace | 16. 6. 2025 |
Závěrečná pedagogická rada | 17. 6. 2025 |
Předání absolventských listů, setkání s rodiči | 17. 6. 2025 |
Slavnostní předání certifikátů Movers | červen 2025 |
Vysvědčení | 27. 6. 2025 |
Hlavní prázdniny | 30.6.–31. 8. 2025 |
Zahájení školního roku 2025/2026 | 1. 9. 2025 |
Školy v přírodě – konec května a začátek června 2025
Mgr. Eva Turoková Mgr. Barbora Jelínková Mgr. Petra Rejchrtová
PaedDr. Hana Sivanincová Mgr. Viktor Heteš Turok
Janošková Dagmar, Ondráčková Monika, Čábalová Dagmar, Marková Hana, Šebková Jitka:
Občanská výchova 9 nakl. Fraus 2006
Rodinná výchova 9 nakl. Fraus 2006
Horská Viola a kol.: Občanská výchova pro 6. a 7. ročník základní školy, nakl. Fortuna 2005
Horská Viola a kol.: Občanská výchova pro 8. a 9. ročník základní školy, nakl. Fortuna 2005
6. ročník 1 hodina týdně
7. ročník 2 hodiny týdně
8. ročník 2 hodiny týdně
9. ročník 2 hodiny týdně
Základní náplní předmětu „Občanská výchova“ je výchova, vzdělávání a působení na každého žáka jako na jedinečnou osobnost. Učivo, které se v každém ročníku prohlubuje, zahrnuje několik oddílů, které se zabývají vztahy mezi jedincem a společností, schopností zdravého soužití, spoluprací, schopností orientace na trhu práce a možnostmi změn v rámci rekvalifikací.
V kapitole výchova k občanství se učí děti znát základy historie naší republiky, získávají přehled o současném dění ve společnosti a v praktické části se seznamují se státní správou, s jednáním na úřadech, se svými občanskými povinnostmi a právy.
Neméně důležitou je kapitola růst a rozvíjení osobnosti v průběhu života, zahrnující vývoj osobnosti v závislosti na životním prostředí, rodině a společnosti. Součástí výuky je také učení se pravidlům správného jednání v zátěžových situacích i při mimořádných událostech.
V oblasti prevence, která se stává nedílnou součástí tohoto vyučovacího předmětu, je učivo zaměřeno na předcházení závislosti na drogách i dalších návykových látkách, které jsou často společností tolerovány, a také na předcházení patologických projevů chování ve skupině (šikana, rasismus, diskriminace). Součástí této kapitoly je i výchova k toleranci a vzájemnému respektování osobitosti a zvláštností a umění zacházet se svými emocemi.
Oblast sexuální výchovy se zaměřuje svou náplní tak, aby se žáci dobře orientovali a měli potřebné znalosti o sexuálním chování (chráněný sex, antikoncepce, plánované rodičovství, odpovědnost za své zdraví, ochrana před pohlavními i infekčními chorobami, volba partnera, oddálení prvního pohlavního styku do psychické i fyzické zralosti, ochrana před znásilněním a zneužíváním, zásady chování v ohrožujících situacích).
Náplní kapitol výchovy k volbě povolání je uvědomění si svých schopností a předpokladů pro jednotlivá povolání, umění orientace na trhu práce a možností zaměstnání při rekvalifikacích. Neméně důležitá je orientace v oblasti státní správy a sociální sféry.
Náplň učiva odpovídá požadavkům zvládání kompetencí tak, jak byly stanoveny ŠVP.
Formy a metody realizace: Skupinové vyučování, diskuse, výklad, příprava a prezentace samostatné práce v daném tématu, soutěže, testy, dramatizace, nácviky chování v různých situacích, projekty a další formy práce.
Nedílnou součástí na škole byla a i nadále bude spolupráce s odbornými centry, policií i dalšími organizacemi z oblasti zdravotnictví, kultury, sportu, bezpečnostních složek atd.
6. ročník:
Rodina a širší sociální prostředí
Škola a organizace volného času
Sexuální výchova
Rozvoj osobnosti
Závislosti a prevence zneužívání návykových látek
Osobní bezpečí
Místo, kde žiji
EU, OSN
Kalednář, svátky
Život mezi lidmi
7. ročník
Rodina a její vliv na mezilidské vztahy
Život mezi lidmi
Škola a školní řád
Národ
Stát
Člověk a kultura
Svět kolem nás
Sociální rozvoj osobnsti
Prevence zneužívání návykových látek
Osobní bezpečí
Sexuální výchova
Klíče ke zdraví
Já a hospodaření
Obrana státu
8. ročník:
Vznik a vývoj osobnosti
Prevence
Člověk a svět práce
Sexuální výchova
Právo a morálka
Zdravý životní styl
Osobnosti naší země
Stát, jeho funkce a typy
Člověk mezi lidmi
9. ročník:
Člověk na trhu práce
Příprava na budoucí povolání
Hospodářství a stát
Stát a právo
Nadnárodní společenství
Náboženství a náboženská tolerance
Projekt Terezín, multikulturní výchova.
Písemné a ústní zkoušení, projekty, aktivita v hodinách.
RNDr. Jana Borůvková
Mgr. Zdeněk Bukvář (Informace vyučujícího zde)
Mgr. Jan Koželský
Akce koláče byl nápad lektorky angličtiny a rodilé mluvčí Ity DUNGAN. Obdobným způsobem získávají děti v jejím rodném Irsku prostředky na podporu své školy. V našem případě jsme se rozhodli výtěžek věnovat na charitativní účely.
Celou akci přeložila do češtiny, prosadila a několik let koordinovala Mgr. Dáša PACOVSKÁ (nyní TICHÁ).
vybráno 41 260 Kč
vybrané peníze vloženy na účet SOS Kosovo
vybráno 38 000 Kč
zúčastnily se 3 školy, toto je částka vybraná PJZŠ
vybráno 100 000 Kč
zúčastnilo se 5 škol, toto je celková částka vybraná všemi školami. Peníze byly předány nadaci Život dětem.
vybráno 85 000 Kč
Výtěžek PJZŠ rozdělen mezi dětský domov poškozený při povodních 2002 a Jedličkův ústav.
vybráno 40 567 Kč
20 284,– DD Sázava
20 283,– Jedličkův ústav
vybráno 43 672,50 Kč
hračky pro nemocné děti – 11 766,50 Kč
nákup dětského invalidního vozíku – 25 600,– Kč
převod na konto nemocnice – 6 306,– Kč
Zástupci žákovského parlamentu v doprovodu ředitele školy Mgr. Daniela JANATY předali zakoupené hračky přímo dětem v nemocnici.
vybráno 38 283 Kč
Fond Ohrožených Dětí KLOKÁNEK – 18 000,– Kč
Jedličkův ústav – 20 283,– Kč
Zástupci žákovského parlamentu v doprovodu pana zástupce Střeštíka předali zakoupené hračky a kompenzační pomůcky přímo dětem v zařízeních.
vybráno 29 587,50 Kč
jedno děvče a jeden chlapec z Indie 10 000,– Kč
Fond Ohrožených Dětí KLOKÁNEK 19 587,50 Kč
vybráno 27 216,50 Kč
Kojenecký ústav při Thomayerově nemocnici – 17 416,50 Kč
Adopce na dálku – 9 800,– Kč
vybráno: 29 811,– Kč
1) Adopce na dálku – 9 800,– Kč
2) Asistentka pro nevidomého Jakuba na kurz FCE – 11 200,– Kč
3) FN Motol – dětské oddělení – 10 000,– Kč
Do 10 000,– Kč chybí 1 189,– Kč – částku doplatí O. s. Triangl
vybráno: 30 654,– Kč
1) Adopce na dálku – 9 800,– Kč
2) Nadace Plaváček pro podporu talentovaných a nadaných dětí z dětských domovů 20 000,– Kč
3) Vyrovnání nedoplatku z roku 2009
vybráno: 29 196,– Kč
1) Adopce na dálku – 4 900,– Kč
2) Podpora asistentů dětí se zrakovým postižením
vybráno: 32 264,– Kč
1) Adopce na dálku – 4 900,– Kč 2) Středisko výcviku vodicích psů – náklady na jedno štěně za období 10 měsíců – 20 000,– Kč 3) Pro potřeby našich dětí se zrakovým postižením – 7 364,– Kč
Ve školním roce 2012/2013 se akce „Koláče“ nekonala kvůli povodním a přerušení provozu školy.
vybráno: 31 256,– Kč
Z peněz jsme zaplatili adopci indické dívky Sunithy a zbytek jsme věnovali na charitu.
vybráno: 32 163,– Kč
Z peněz jsme zaplatili adopci indického chlapce Prasada a 30 000,- Kč mezinárodní organizaci UNICEF.
vybráno: 23 861,– Kč
Dětský školní parlament v průběhu podzimu rozhodne, koho vybranými prostředky podpoří.
Ledová jeskyně Eisriesenwelt, soutěska Liechtensteinklamm, Solný důl, Salzburg
Termín: 6. – 7. 5. 2015 (odjezd 5. 5. později večer)
Milí čtenáři,
máte problém a nevíte co s ním? Na této stránce najdete kontakty na lidi, kteří by vám mohli pomoci. A pokud zrovna nevyberete toho správného, nevadí, určitě vás nasměruje, na koho se máte obrátit. Důležité je, abyste se nebáli řešení.
Kritéria hodnocení jsou zpracována pro jednotlivé skupiny předmětů. Kritéria pro hodnocení projektů, skupinové práce a sebehodnocení žáka.
Zákonní zástupci oznámí škole BUDOUCÍ absenci žáka prostřednictvím obecné zprávy (ne omluvenky) na Bakawebu nebo v mobilní aplikaci, případně telefonicky (261 225 848 + číslo linky), mailem nebo osobně.
Omluvení již ukončené absence se provádí výhradně prostřednictvím Bakawebu nebo mobilní aplikace typem zprávy "Omluvenka" s uvedením konkrétních dnů, případně hodin absence. Důvod a délku každé nepřítomnosti omlouvá zákonný zástupce po nástupu dítěte do tří pracovních dnů.
Rodiče či zákonní zástupci předem podají písemnou žádost škole. Jestliže absence nepřesáhne pět pracovních dnů, žádají rodiče třídního učitele. Nad pět pracovních dnů rozhoduje o uvolnění ředitelka školy na základě písemné žádosti podané prostřednictvím třídního učitele. Žáci jsou povinni se dohodnout s vyučujícími, jakým způsobem a do kdy se doučí zameškané učivo.
Formulář ke stažení zde.
V době výuky smí žák opustit školu jen na základě písemné žádosti zákonného zástupce na určeném formuláři. Bez písemné žádosti uvolní škola žáka pouze tehdy, převezme-li ho osobně zákonný zástupce.
Formulář ke stažení zde.
O individuální plán mohou zákonní zástupci požádat v případě, že má dítě zdravotní nebo jiné problémy, o změnu vzdělávacího plánu pak v případě, že se v době výuky věnuje dalšímu vzdělávání, sportovní či jiné zájmové aktivitě apod.
Zákonní zástupci žádají na určeném formuláři. Žádost podávají prostřednictvím třídního učitele ředitelce školy, která rozhodne o jeho udělení nebo zamítnutí.
Formuláře ke stažení zde.
a) Veškeré platby s výjimkou příspěvku do Triangl Horáčkova z. s. a platby za oběd se platí na číslo účtu školy 7169 4329/0800, variabilní symbol je pro všechny platby stejný (naleznete ho v žákovské knížce), do sdělení napište účel platby (např. škola v přírodě 7. B). Stejný účet použijte i pro platby třídního fondu.
b) Platby za oběd se platí na účet školní jídelny 5533 8041/0100 nebo prostřednictvím trvalého příkazu (více na stránkách školní jídelny). Variabilní symbol je stejný jako pro ostatní platby.
c) Příspěvek do Triangl Horáčkova z. s. se platí na účet 8042 8399/0800, variabilní symbol je stejný jako pro ostatní platby.
d) Třídní fond se platí přímo třídním učitelům nebo podle bodu a)
Sponzorům doporučujeme, aby se předem domluvili s vedením školy na formě sponzorského daru. Po domluvě škola dodá smlouvu o sponzorském daru. Podrobnosti ohledně sponzorské smlouvy je možné domluvit přímo s ekonomem školy.
Obědy je možné odhlásit do 7.00 hodin na týž den a následující dny (261 211 560, případně na telefonní záznamník). Po tomto termínu není možné odhlášku provést. V tom případě je možné vyzvednout oběd do přinesených nádob, pouze 1. den neodhlášené stravy, v době 11.50–14.00, další obědy je nutné odhlásit.
Obědy je možné odhlásit telefonicky, prostřednictvím objednávkového počítače v jídelně, pomocí odkazu na stránkách školní jídelny nebo e-mailem na adrese horackova.jidelna(zavináč)seznam(tečka)cz
Konzultaci doporučujeme vždy předem domluvit, neboť v případě Vaší neohlášené návštěvy se vám vyučující nebudou moci věnovat z důvodu plnění pracovních povinností.
Schůzku si můžete domluvit
a) telefonicky - Doporučujeme telefonovat v době přestávek na číslo 261 225 848, po ohlášení automatu volte číslo linky (telefonní seznam). Počítejte s tím, že vyučující nejsou v kabinetech snadno k dosažení, neboť mají i dozory, pohotovosti apod.,
b) e-mailem – Pošlete mail přímo vyučujícímu příjmení(zavináč)horackova(tečka)cz, všechny kontakty najdete na stránce s kontakty na vyučující.
Soukromé telefony na vyučující škola nesděluje. Vyučující nemají služební telefony.
Obraťte se na výchovnou poradkyni Mgr. Mirku Bláhovou. Schůzku je nutné si předem domluvit na telefonním čísle 261 225 845 nebo 261 211 563 nebo e-mailem blahova(zavináč)horackova(tečka)cz.
V akutních případech můžete kontaktovat školního psychologa PhDr. Pavla Klímu telefonicky telefon: 775 467 203. Pro objednání na konzultaci si domluvte termín schůzky prostřednictvím mailu: stredisko.klima(zavináč)seznam(tečka)cz
Pokud zapomenou přístupové kódy rodiče - napíší e-mail na adresu bakaweb(zavináč)horackova(tečka)cz - heslo jim bude zasláno e-mailem. E-mailovou zprávu je nutno zaslat pouze z adresy, která je zadána v Bakalářích. V případě použití jiné e-mailové adresy odesílatele systém heslo nezašle.
Pokud zapomenou děti přístupové kódy děti - zajdou za panem učitelem Gerychem.
5. - 9. třída 1 hodina týdně
Žáci se seznamují s tématy vhodnými pro jednotlivé ročníky různými formami výuky - drama, role-play, prezentace, dopis, essay aj.
This is the main requirement for grades 6 to 9. Grade 6 students must prepare and present 2 projects; The first entitled 'did you know' (approx 5 minutes) and the second entitled 'personal presentation' (approx 15 minutes).
Students from grades 7 to 9 must prepare and present one project on any theme. The presentation must be interactive, didactic and use a variety of presentation techniques.
Students from grades 6 to 9 must write 2 essays per semester. The level of writing must match that of the Cambridge exams for the following grades: Grade 6 – KET, grades 7 and 8 – PET, grade 9 – FCE.
This is the main requirement for grade 5. Grade 5 students must talk individually for one minute about 14 different topics once per topic throughout the school year. Students are graded on fluency rather than grammar. Students from grades 6 to 9 must talk individually (for between 90 seconds and three minutes depending on the grade) about 14 topics 3 times throughout the school year. For grades 6 to 9, the topics are chosen by the students the first time and thereafter they are chosen randomly.
Students from all grades from grade 5 to 9 must devise, prepare and perform short drama scenes (between one and five minutes depending on the grade). Students must do this at least 4 times per school year.
Students from grades 6 to 9 must devise, prepare and perform short interviews or conversations in pairs on a variety of topics. Students must do this at least twice a year.