Výuka není pevně vázána na konkrétní učebnice. Žáci mají dle tématu k dispozici knihy teorie výtvarného umění k nahlédnutí. K lekcím dějin umění žáci dostávají výukové listy.
6. ročník 2 hodiny týdně
7. ročník 2 hodiny týdně
8. ročník 1 hodina týdně
9. ročník 1 hodina týdně
Cílem výuky je umožnit žákům poznávání okolního i svého vnitřního světa prostřednictvím výtvarných činností a postupně se formujícího výtvarného myšlení. Toto poznání směřuje k tomu, aby se žáci naučili chápat výtvarnému umění, rozumět jeho jazyku a významům, aby se učili chápat výtvarnou kulturu a její historický vývoj jako nedílnou součást svého duchovního života a bohatství společnosti. Kultivuje schopnosti žáků svět kolem sebe citlivě vnímat, prožívat jej, objevovat v něm estetické hodnoty. Cílem předmětu je, aby si žáci prakticky osvojili potřebné výtvarné dovednosti a techniky, rozvíjeli svou přirozenou potřebu vlastního výtvarného vyjádření, svou fantazii a prostorovou představivost, smysl pro originalitu a vlastní výraz.
Aktivity předmětu pomáhají utvářet kreativní stránky osobnosti žáků. Žáci se seznamují prostřednictvím činností s výrazovými prostředky a s jazykem výtvarného umění. S nimi se učí tvořivě pracovat, užívat je jako prostředků pro sebevyjádření. Poznávají zákonitosti tvorby, seznamují se s vybranými uměleckými díly, učí se je vzhledem ke svým zkušenostem chápat a výpovědi sdělované uměleckým dílem rozpoznávat a interpretovat. Učí se interpretovat jak umělecká díla, tak i díla sebe samých. Učí se využít získané poznatky ve svém životě.
Výtvarná výchova využívá mezipředmětových vztahů především s dějepisem (dějiny výtvarného umění), českým jazykem (rukopisy, iluminace, písmo, ilustrace v literatuře), případně s fyzikou (teorie barev), geometrií (perspektiva), biologií (studium přírodnin, lidská anatomie), tematicky spolupracuje také s hudební výchovou, občanskou výchovou, zeměpisem, chemií (výtvarné znázornění).
6. roč. – Barva, plocha, emoce, vnímání významu, výrazové možnosti, kombinace, kompozice, fantazie, figura, děj, ilustrace, dekorace, design, geometrické tvary a abstrakce, příroda, inspirace tématy dějin umění, projektová tvorba, využívání předchozích náčrtů a skic.
7. roč. – Bod, linie, výrazové možnosti, kombinace, kompozice, proporce, příroda, předměty, portrét, děj, světlo, stín, prostor, písmo a dekorace, obrazotvornost, perspektiva, inspirace tématy dějin umění, projektová tvorba, využívání předchozích náčrtů a skic.
8. roč. – Bod, linie, barva, plocha, výrazové možnosti, kombinace, kompozice, experiment, ilustrace, přírodniny, předměty, architektura, animace, projekce, komiks, emoce, výraz, asociace, ornament, zátiší, proporce, plastičnost, prostor, světlo, kontrast, materiál, abstrakce, inspirace tématy dějin umění, projektová tvorba, využívání předchozích náčrtů a skic.
9. roč. – Popis, makrokresba, abstrakce, ilustrace, úvaha, emoce, pohyb, asociace, vnímání, obrazový scénář, video, animace, grafický design, inspirace tématy dějin umění, projektová tvorba
Průběžné hodnocení výtvorů s ohledem na schopnosti žáka dle těchto kritérií: přístup, originalita, pečlivost, kreativnost, splnění zadání a interpretace, vlastní sebereflexe.
Prezentace projektů, plnění úkolů na výstavách, hodnocení aktivity v hodinách, případně test z dějin výtvarného umění.
Přírodopis 6-9 nakladatelství Taktik a Nová škola
6. ročník 2 hodiny týdně
7. ročník 2 hodiny týdně
8. ročník 2 hodiny týdně
9. ročník 2 hodiny týdně
6. ročník: vznik Země a života na ní, buňka, viry, bakterie, sinice, houby, řasy, lišejníky, prvoci, žahavci, ploštěnci, hlísti, kroužkovci, měkkýši, ostnokožci, členovci
7. ročník: hmyz, strunatci - paryby, ryby, obojživelníci, plazi, ptáci, nižší rostliny- plavuně, mechy, přesličky, kapradiny, stavba těla semenných rostlin(kořen, stonek, list, květ, plod), nahosemenné rostliny
8. ročník: krytosemenné rostliny- dvouděložné a jednoděložné, savci, člověk - jednotlivé soustavy
9. ročník: člověk - jednotlivé soustavy(pokračování), genetika, mineralogie, petrologie, geologie, ekologie
Biologická olympiáda
Mgr. Irena Matyášová
Mgr. Alice šarešová
6. – 9. ročník Zeměpis, nakladatelství Fraus
6. ročník 2 hodiny týdně
7. ročník 2 hodiny týdně
8. ročník 2 hodiny týdně
9. ročník 2 hodiny týdně
Obsahově zeměpis navazuje na předměty vlastivědu a prvouku z 1. stupně. Velmi úzce souvisí s dalšími předměty vzdělávací oblasti Člověk a příroda, především s přírodopisem (rostlinné pásy, pěstování plodin, vznik pohoří) a fyzikou (sluneční soustava, magnetické, zeměpisné póly). Vzdělávací obsah lze rozdělit do několika celků, které z části prolínají výukou 6. – 9. ročníku a z části jsou vyučovány pouze v jednom ročníku.
Geografické informace, zdroje dat, kartografie a topografie
Přírodní obraz Země
Regiony světa
Společenské a hospodářské prostředí
Životní prostředí
Terénní geografická výuka, praxe, aplikace
6. ročník: Vesmír, planeta Země, přírodní obraz Země, mapa, přírodní složky a oblasti Země, jak žijí lidé na Zemi
7. ročník: regionální zeměpis – Amerika, Afrika, Austrálie a Oceánie, Antaktida, oceány, Asie
8. ročník: regionální zeměpis – Evropa, Česká republika
9. ročník: Svět kolem nás
Učebnice
Výuka není pevně vázána na konkrétní učebnice, žáci mají v učebně k dispozici učebnice hudební výchovy z řady SPN a zpěvníky Já písnička.
6. ročník 1 hodina týdně
7. ročník 1 hodina týdně
8. ročník 1 hodina týdně
9. ročník 1 hodina týdně
Směřuje k tomu, aby žák vnímal hudbu jako důležitou součást života jedince i celé společnosti, chápal hudební jazyk jako specifickou formu komunikace, získal orientaci v hudebních stylech a žánrech současnosti i minulosti, snažil se pochopit hudební kulturu různých národů. Prostřednictvím vokálních, instrumentálních, hudebně pohybových, poslechových i jiných aktivit usilujeme o rozvoj celkové hudebnosti žáků.
6. ročník:
česká lidová hudba, hudební nástroje, hudebně výrazové prostředky, význam hudebních značek, hudba a divadlo (opera, opereta, balet, muzikál)
7. ročník:
lidová hudba, lidský hlas, polyfonie, hudební formy
8. ročník:
vývoj hudby od počátků do konce 19. století
9. ročník:
vážná hudba 20. století, vývoj populární hudby, současné hudební směry
Jedenkrát za čtvrtletí test z probírané látky v rozsahu cca 15 minut
Minimálně jedenkrát za pololetí hudební aktivita dle výběru žáka prezentovaná před třídou
Systematické vedení sešitu - kontrola vždy na konci pololetí
Účast v hodinách, nošení pomůcek, plnění zadaných úkolů, případně referátů
6. - 9. ročník - Fyzika - nakladatelství Fraus
6. ročník 2 hodiny týdně
7. ročník 2 hodiny týdně
8. ročník 2 hodiny týdně
9. ročník 2 hodiny týdně
6. ročník:
Těleso a látka, veličiny a jejich měření (délky, objemu, hmotnosti, času, síly, teploty), hustota, rychlost, elektrické vlastnosti látek, magnetismus, elektrický obvod.
7. ročník:
Pohyb, rychlost, síly a jejich vlastnosti, tření a tlak, kapaliny a plyny, světelné jevy
8. ročník:
Práce, výkon, energie – zákon zachování energie – přeměny energie, teplo, zvukové jevy, elektrický obvod (základní veličiny v něm), výkon a práce elektrického proudu
9. ročník:
Elektřina a magnetismus, elektromagnetická indukce, elektřina v domě, polovodiče, kmitání, zvuk, Země a vesmír, atomové jádro, přeměny energie, světelné jevy
Fyzikální aplety iQpark Technomania
Škola s nadhledem - on-line testy
Školní parlament je sdružení žáků naší školy. Parlament má vždy dva zástupce z každé třídy. Zástupce tříd si volí každá třída samostatně. Parlament se schází každý měsíc. Členové parlamentu řeší různé problémy, které jim přednesou žáci z jejich tříd. Na chodu parlamentu se tak může, skrze zástupce svých tříd, podílet kdokoli z žáků.
Další funkcí parlamentu je organizovat různé akce a projednávat a hlasovat o tom, jakým způsobem se využijí peníze získané z různých charitativních akcí, které škola pořádá. V letošním školním roce vede školní parlament paní učitelka Mgr. Petra Rejchrtová.
Zadní vchod je trvale uzavřen.
7.00 – 17.30 | Vstup i odchod z budovy pouze hlavním vchodem. Prosíme dodržovat všemi žáky a návštěvníky kroužků!!!!! |
od 17.30 dále | Vstup i odchod pouze zadním vchodem. Vstup do školy po 17. hodině je možný pouze po předchozí dohodě, zadní vchod je odemčený pouze pro odchod z budovy. |
vyučovací hodina | začíná | končí |
1. | 8.00 | 8.45 |
2. | 8.55 | 9.40 |
3. | 9.55 | 10.40 |
4. | 11.05 | 11.50 |
5. | 12.00 | 12.45 |
6. | 12.55 | 13.40 |
7. | 13.50 | 14.35 |
8. | 14.45 | 15.30 |
Výuka v zájmových kroužcích může probíhat mimo obvyklé časy vyučovacích hodin.
Mgr. Zdeněk Bukvář (Informace vyučujícího zde)
Kristián Vitovský
Předmět informatika je na druhém stupni vyučován jako samostatný předmět v 6. a 7. ročníku.
6. ročník 1 hodina týdně
7. ročník 1 hodina týdně
Výuka probíhá v odborných učebnách s dostatečným technologickým zázemím (software, hardware, pomůcky, literatura, využití internetu).
• směřuje k podchycení a rozvíjení zájmu o informační technologie
• poskytuje žákům prostředky a metody pro hlubší porozumění práci s počítačem
• umožňuje poznat základy fungování a využití počítačů
• podporuje vytváření otevřeného myšlení, kritického myšlení a logického uvažování
• učí aplikovat informační technologie a dovednosti v praktickém životě
• vede žáky ke kritickému hodnocení veřejně dostupných informací (internet)
• učí žáky bezpečnému používání komunikačních technologií – internet, e-mail, sociální sítě
• prostřednictvím řádu pracovny a pravidel práce na počítači vede žáky k respektování všeobecně platných norem a pravidel
Předmět informatika je úzce propojen s ostatními vyučovacími předměty
– prostřednictvím nejrůznějších výukových programů
– vyhledáváním, hodnocením, zpracováním informací
– při přípravě na vyučování
– osvojením dovedností a kompetencí potřebných při zpracování nejrůznějších témat v ostatních oblastech ŠVP.
6. ročník:
E-lerningový systém Moodle (seznámení s prostředím)
Počítačová grafika (vektor x bitmapa, velikost, barevná hloubka, rozlišení bitmapového obrázku, barevné modely), úprava obrázku
Textový editor (písmo, odstavce, hypertexty, záhlaví a zápatí, práce s obrázkem v textu, tabulky, sloupce, odrážky), tvorba referátu, výroba plakátu na charitativní akci
Geogebra (Dynamická geometrie) - seznámení s prostředím a ovládání programu
Rozšiřující učivo.
Tabulkový kalkulátor (seznámení s prostředím, využití statistických funkcí tabulkového kalkulátoru)
7. ročník:
E-lerningový systém Moodle (práce v prostředí e-lerningu)
Počítačová grafika a textový editor - opakování - aplikace znalostí a dovedností v praxi
Prezentace na počítači (seznámení s programem), výroba interaktivní prezentace
Tabulkový kalkulátor (matematické funkce programu, propojení dat v sešitu s více listy), osobní bilance (náklady předchozích 13 let a výhled na dalších 13 let)
Geogebra - aplikační úlohy - propojení s výukou geometrie v 7. ročníku
Na začátku 6. ročníku je každému žáku školy vytvořen uživatelský účet v systému Moodle, tento účet je využíván v 6. a 7. ročníku pro výuku informatiky, ale v případě zájmu ostatních vyučujících i pro další vyučovací předměty a v dalších ročnících studia na naší škole.
Vstup do kurzu je možný po zadání uživatelského jména a hesla zde.