Mgr. Dana Bursíková
Mgr. Jana Kubešová
Mgr. Eva Mervartová
Jonathan Brewin
Lauren Polok
Nakladatel - Oxford University Press
6. roč. MORE! 2 (2nd edition)
7. roč. MORE! 3 (2nd edition)
8. roč. MORE! 3 (2nd edition), MORE! 4
9. roč. MORE! 4
3 hodiny obecné angličtiny + 1 hodina anglické konverzace s rodilým mluvčím
Pozn.: Informace k předmětu AJ konverzace najdete pod samostatným odkazem.
Výuka probíhá v jazykových učebnách, v infocentru, v prezentační místnosti, případně v kmenové třídě.
Třída je rozdělena na 2 skupiny po 10 až 15 dětech.
Pozornost v hodinách je zaměřena na nácvik porozumění mluvenému slovu, na osvojení zvukové podoby angličtiny, na schopnost orientovat se v psaném textu obecného charakteru, tvorbu kratších slohových útvarů (dopis - formální a neformální, úvaha) a na znalost gramatických struktur do úrovně B1. Žáci pracují převážně s učebnicí a v pracovním sešitem, v kombinaci se zvukovou nahrávkou procvičují správnou výslovnost rodilých mluvčích včetně intonace a přízvuku, k dispozici mají cvičebnice a materiály související s přípravou na Cambridge Exams nebo přijímací zkoušky na vyšší typ školy. Součástí vyučování jsou hry, recitace, zpěv, výukové programy na PC, video, a krátkodobé projekty individuální i kolektivní ve formě prezentací, psaných i ústních. V maximální míře je využíváno mezipředmětových vztahů. Žáci celého druhého stupně mají možnost zúčastnit se konverzačních soutěží i soutěží uveřejněných v časopisu BRIDGE.
Unit 1 a 2
Themes: Clubs and Schools, Media, TV programmes and Films, Extra - Unusual Schools, Indonesia
Grammar: Past simple (minulý čas prostý) – regular and irregular verbs
Unit 2 and 3
Themes: Holidays – transport, Meeting new friends – physical appearance, Extra - Museums, Cairo
Grammar: Minulý čas prostý (Past simple) – zápor, otázky, tázací zájmena, Comparisons (stupňování příd. jmen - např. dobrý - lepší)
Unit 5 and 6
Themes: Plans, Rules (pravidla doma i ve škole), School Subjects, Extra - Life in 19th century London, Extreme Sport - Endurance Events
Grammar: be going to, have to, must, mustn´t, can, Adverbs of manner (příslovce způsobu)
Unit 7 and 8
Themes: At the Weekend – volný čas, Sports, Health, Extra - Unusual Holidays , Sport Science
Grammar: Přítomný čas průběhový ve vyjádření budoucnosti, Minulý čas průběhový (Past continuous)
Stupňování přídavných jmen - 3. stupeň - NEJ- (Superlatives)
Unit 9 and 10
Themes: Emotions, Places and Directions, Extra - London, Ecology - Habitats
– základní orientace na mapě, popis cesty
Grammar: kvantifikátory – a lot of, much, many, minulý čas průběhový versus minulý čas prostý, číslovky - One/Ones,
modální slovesa – should/shouldn´t, Spojky – and, so, but, because
Unit 11 and 12
Themes: Weather, My City, Extra - Jurassic Coast, Spectacular Landscapes, Meteorology
Grammar: Future simple – Budoucí čas, Modal verbs– might, might (not), Suggestion (návrh) , Apology (omluva)
Unit 1 and 2
Themes: Giving advice (rady), Best Friend, Book/Film Review - projects
Grammar: Present Perfect – regular and irregular verbs, negatives, questions
Unit 3 and 4
Themes: Geographical Features, Plans and Offers, Adventure Sports, Writing Stories, Superstitions, Star Signs, Characters, Giving Opinions, Writing a summary
Grammar : Will versus going to future, Reflexive Pronouns (zvratná zájmena), First conditional (1. podmínková věta), Prepositions (předložky), Phrasal verbs (frázová slovesa)
Unit 5 and 6
Themes: Places, History of London, A short letter, Asking for information,Young People Today (Canada, Republic of South Africa), Where Things are Produced, Jobs
Grammar: Relative pronouns, Question tags (tázací dovětky) , Present simple passive (trpný rod v přítomném čase), Make smb. do smt., Let smb. do smt. - přinutit a nechat někoho něco udělat
Unit 7 and 8
Themes: Reading: Music, Beatles, Musical Instruments, Childhood, World Music,
Castaway, Famous People and Their Inventions, Catastrophes
Grammar: Vazba USED TO -ával, Neither do I/so do I – já také ne, já také, too/not…enough, was done, were done – Past passive
Unit 9 a 10
Themes: PC and IT Equipment, Number Challenges – základní matematické názvosloví, Travelling and Holidays
Grammar: Second conditional - If I were you, Indefinite pronouns – everyone, anyone, anyone, someone…,Making deductions, Causative have, Infinitive of purpose
Unit 11 a 12 (inc. vocabulary)
Themes: Environment and Ecology, Describing a Person
Grammar: Reported speech (přímá a nepřímá řeč) - want, ask, tell someone to do something - chtít po někom něco, říct a povědět někomu něco , Word stress (přízvuk ve slově)
Unit 1 a 2
Themes: Space and Beyond
Grammar: Narrative tenses (vypravování), Present simple vs. Present perfect, Past continuous I was –ing vs. Past simple, Past perfect – čas předminulý
9. ročník: učebnice More!4
Unit 3 a 4
Themes: Shopping and Ways of Payment, Working Time – future career
Grammar: Modální slovesa: should/shouldn´t, ought/oughtn´t, Gerunds –ing eg. skiing
Vyjádření budoucnosti: vazba going to/present continuous, Future time clauses with conjunctions - as soon as, when, before, after
Unit 5 a 6
Theme: Modern Literature
Grammar: so/such, Phrasal verbs – frázová slovesa
Unit 7 a 8
Theme: Food - nutrition, School and relationship, PRAGUE GUIDES - absolventský projekt
Grammar: Opakování časů , modálních sloves
Úspěšné absolvování studia zahrnuje v 9. ročníku závěrečnou zkoušku tzv. JAZYKOVÝ CERTIFIKÁT v úrovní A2 - B2 dle společného evropského referenčního rámce (CEFR) a projekt PRAGUE GUIDES.
PRAGUE GUIDES (Procházky Prahou)
Práce, která zahrnuje vyhledání faktografie určité památky, kreativní překlad i grafické zpracování s následnou prezentací práce v průběhu vlastivědné procházky Prahou, kdy se s žáků stávají samostatní průvodci. Projekt je ukončen rozborem pořízeného videozáznamu.
Absolventský projekt PRAGUE GUIDES je zaměřen na komplexní využití klíčových jazykových kompetencí žáků posledních ročníků a stal se již tradiční událostí závěru školního roku.
6. ročník 2 hodiny týdně
7. ročník 2 hodiny týdně
8. ročník 2 hodiny týdně
9. ročník 2 hodiny týdně
Výuka probíhá od 6. ročníku dělená na chlapce a dívky. Při třech třídách v ročníku se jedna třída dělí do dvou skupin (např. 6.AB, 6.CB ).
K výuce se využívají hlavně tělocvičny, školní hřiště, další sportoviště a přírodní terény (park, lezecká stěna, řeky, lyžařské terény, atd.)
Hlavním cílem Tv je vytváření kladného vztahu k pohybovým aktivitám, osvojení širokého spektra pohybových dovedností a optimální rozvoj zdravotně orientované zdatnosti žáků.
Vzdělávací obsah Tv je rozdělen do několika bloků, které se prolínají výukou 1. - 9. ročníku. Postupuje se od základních znalostí, dovedností a návyků, které jsou rozvíjeny, zdokonalovány a spojovány do větších celků.
Velký důraz je kladen na zásady bezpečnosti a hygieny. Žáci se převlékají a přezouvají v šatnách u tělocvičen a po výuce mají možnost se umýt v přilehlých sprchách.
Atletika, gymnastika, míčové hry, úpoly, pohybová výchova, pálkovací hry
Lyžování a snowboarding - lyžařský kurz 7. a další ročníky
Vodní turistika - výběrový kurz pro 8. a 9. ročníky, součást výletů a ŠvP
Další sporty - lezení – jednorázové akce (lezecké stěny a lanová centra)
bruslení – jednorázové akce pro 7. a 8. ročníky
kolečkové brusle – jednorázové akce (hřiště, park)
turistika – součást všech výletů a ŠvP
Každý rok se velmi úspěšně zúčastňujeme různých sportovních soutěží, převážně pořádaných Hobby centrem Praha 4.
Mezi tradiční sportovní akce patří lyžařské a snowboardové kurzy na Dvoračkách v Krkonoších a letní vodacký kurz.
Hlavním cílem hodnocení žáků je poskytování účelné zpětné vazby. Hodnocení se stává součástí učení, probíhá již v průběhu činnosti, takže je možné ovlivňovat jak průběh učení, tak jeho výsledky.
Při hodnocení žáka klademe důraz na použití popisného jazyka, tj.formulací, které dítě jednoznačně upozorňují na to, co se mu zdařilo a co nikoli a jakým směrem by jeho učení mělo dále probíhat.
Žáci jsou od 1. do 9. ročníku hodnoceni známkou, součástí hodnocení je i slovní hodnocení v ústní či písemné formě. U atletiky se využívají hodnotící tabulky. Obecně platí, že se žáci v průběhu svého růstu a vývoje zdokonalují a zlepšují.
Chemie - Úvod do obecné a anorganické chemie
Chemie - Úvod do obecné a organické chemie, biochemie a dalších chemických oborů
Nakladatelství NOVÁ ŠKOLA - www.nns.cz
8.ročník 2 hodiny týdně
9.ročník 2 hodiny týdně
• směřuje k podchycení a rozvíjení zájmu o obor
• vede k poznávání základních chemických pojmů a zákonitostí na příkladech směsí, chemických látek a jejich reakcí s využíváním jednoduchých chemických pokusů
• učí řešit problémy a správně jednat v praktických situacích, vysvětlovat a zdůvodňovat chemické jevy
• učí poznatky využívat k rozvíjení odpovědných občanských postojů
• učí získávat a upevňovat dovednosti pracovat podle pravidel bezpečné práce s chemikáliemi a dovednosti poskytnout první pomoc při úrazech, s nebezpečnými chemickými látkami a přípravky.
8. ročník:
bezpečnost práce v chemické laboratoři, směsi (složení, třídění, dělení), voda, vzduch, atomy a molekuly, chemické reakce a chemické rovnice, významné chemické prvky, periodická tabulka prvků, chemické sloučeniny (oxidy, sulfidy, halogenidy, kyseliny, hydroxidy), pH
9. ročník:
soli, redoxní reakce, elektrolýza, galvanický článek, exotermické a endotermické reakce, vyčerpatelné a nevyčerpatelné zdroje energie, uhlovodíky (alkany, alkeny, alkyny, cykloalkany, areny), deriváty uhlovodíků (halogenderiváty, alkoholy, fenoly, karbonylové sloučeniny, karboxylové kyseliny), plasty, cukry, tuky, bílkoviny
frontální výuka je spojována s praktickými cvičením
nácviky jednoduchých laboratorních metod a postupů
práce ve skupinách
demonstrační pokusy
Řád učebny chemie a laboratorní řád je nedílným vybavením učebny a laboratoře, dodržování uvedených pravidel je pro každého žáka i vyučujícího závazné.
Procvičování anorganického názvosloví
Názvosloví - on-line test
Škola s nadhledem - on-line testy
Výuka není pevně vázána na konkrétní učebnice. Žáci mají dle tématu k dispozici knihy teorie výtvarného umění k nahlédnutí. K lekcím dějin umění žáci dostávají výukové listy.
6. ročník 2 hodiny týdně
7. ročník 2 hodiny týdně
8. ročník 1 hodina týdně
9. ročník 1 hodina týdně
Cílem výuky je umožnit žákům poznávání okolního i svého vnitřního světa prostřednictvím výtvarných činností a postupně se formujícího výtvarného myšlení. Toto poznání směřuje k tomu, aby se žáci naučili chápat výtvarnému umění, rozumět jeho jazyku a významům, aby se učili chápat výtvarnou kulturu a její historický vývoj jako nedílnou součást svého duchovního života a bohatství společnosti. Kultivuje schopnosti žáků svět kolem sebe citlivě vnímat, prožívat jej, objevovat v něm estetické hodnoty. Cílem předmětu je, aby si žáci prakticky osvojili potřebné výtvarné dovednosti a techniky, rozvíjeli svou přirozenou potřebu vlastního výtvarného vyjádření, svou fantazii a prostorovou představivost, smysl pro originalitu a vlastní výraz.
Aktivity předmětu pomáhají utvářet kreativní stránky osobnosti žáků. Žáci se seznamují prostřednictvím činností s výrazovými prostředky a s jazykem výtvarného umění. S nimi se učí tvořivě pracovat, užívat je jako prostředků pro sebevyjádření. Poznávají zákonitosti tvorby, seznamují se s vybranými uměleckými díly, učí se je vzhledem ke svým zkušenostem chápat a výpovědi sdělované uměleckým dílem rozpoznávat a interpretovat. Učí se interpretovat jak umělecká díla, tak i díla sebe samých. Učí se využít získané poznatky ve svém životě.
Výtvarná výchova využívá mezipředmětových vztahů především s dějepisem (dějiny výtvarného umění), českým jazykem (rukopisy, iluminace, písmo, ilustrace v literatuře), případně s fyzikou (teorie barev), geometrií (perspektiva), biologií (studium přírodnin, lidská anatomie), tematicky spolupracuje také s hudební výchovou, občanskou výchovou, zeměpisem, chemií (výtvarné znázornění).
6. roč. – Barva, plocha, emoce, vnímání významu, výrazové možnosti, kombinace, kompozice, fantazie, figura, děj, ilustrace, dekorace, design, geometrické tvary a abstrakce, příroda, inspirace tématy dějin umění, projektová tvorba, využívání předchozích náčrtů a skic.
7. roč. – Bod, linie, výrazové možnosti, kombinace, kompozice, proporce, příroda, předměty, portrét, děj, světlo, stín, prostor, písmo a dekorace, obrazotvornost, perspektiva, inspirace tématy dějin umění, projektová tvorba, využívání předchozích náčrtů a skic.
8. roč. – Bod, linie, barva, plocha, výrazové možnosti, kombinace, kompozice, experiment, ilustrace, přírodniny, předměty, architektura, animace, projekce, komiks, emoce, výraz, asociace, ornament, zátiší, proporce, plastičnost, prostor, světlo, kontrast, materiál, abstrakce, inspirace tématy dějin umění, projektová tvorba, využívání předchozích náčrtů a skic.
9. roč. – Popis, makrokresba, abstrakce, ilustrace, úvaha, emoce, pohyb, asociace, vnímání, obrazový scénář, video, animace, grafický design, inspirace tématy dějin umění, projektová tvorba
Průběžné hodnocení výtvorů s ohledem na schopnosti žáka dle těchto kritérií: přístup, originalita, pečlivost, kreativnost, splnění zadání a interpretace, vlastní sebereflexe.
Prezentace projektů, plnění úkolů na výstavách, hodnocení aktivity v hodinách, případně test z dějin výtvarného umění.
Přírodopis 6-9 nakladatelství Taktik a Nová škola
6. ročník 2 hodiny týdně
7. ročník 2 hodiny týdně
8. ročník 2 hodiny týdně
9. ročník 2 hodiny týdně
6. ročník: vznik Země a života na ní, buňka, viry, bakterie, sinice, houby, řasy, lišejníky, prvoci, žahavci, ploštěnci, hlísti, kroužkovci, měkkýši, ostnokožci, členovci
7. ročník: hmyz, strunatci - paryby, ryby, obojživelníci, plazi, ptáci, nižší rostliny- plavuně, mechy, přesličky, kapradiny, stavba těla semenných rostlin(kořen, stonek, list, květ, plod), nahosemenné rostliny
8. ročník: krytosemenné rostliny- dvouděložné a jednoděložné, savci, člověk - jednotlivé soustavy
9. ročník: člověk - jednotlivé soustavy(pokračování), genetika, mineralogie, petrologie, geologie, ekologie
Biologická olympiáda
Mgr. Irena Matyášová
Mgr. Alice šarešová
6. – 9. ročník Zeměpis, nakladatelství Fraus
6. ročník 2 hodiny týdně
7. ročník 2 hodiny týdně
8. ročník 2 hodiny týdně
9. ročník 2 hodiny týdně
Obsahově zeměpis navazuje na předměty vlastivědu a prvouku z 1. stupně. Velmi úzce souvisí s dalšími předměty vzdělávací oblasti Člověk a příroda, především s přírodopisem (rostlinné pásy, pěstování plodin, vznik pohoří) a fyzikou (sluneční soustava, magnetické, zeměpisné póly). Vzdělávací obsah lze rozdělit do několika celků, které z části prolínají výukou 6. – 9. ročníku a z části jsou vyučovány pouze v jednom ročníku.
Geografické informace, zdroje dat, kartografie a topografie
Přírodní obraz Země
Regiony světa
Společenské a hospodářské prostředí
Životní prostředí
Terénní geografická výuka, praxe, aplikace
6. ročník: Vesmír, planeta Země, přírodní obraz Země, mapa, přírodní složky a oblasti Země, jak žijí lidé na Zemi
7. ročník: regionální zeměpis – Amerika, Afrika, Austrálie a Oceánie, Antaktida, oceány, Asie
8. ročník: regionální zeměpis – Evropa, Česká republika
9. ročník: Svět kolem nás
Učebnice
Výuka není pevně vázána na konkrétní učebnice, žáci mají v učebně k dispozici učebnice hudební výchovy z řady SPN a zpěvníky Já písnička.
6. ročník 1 hodina týdně
7. ročník 1 hodina týdně
8. ročník 1 hodina týdně
9. ročník 1 hodina týdně
Směřuje k tomu, aby žák vnímal hudbu jako důležitou součást života jedince i celé společnosti, chápal hudební jazyk jako specifickou formu komunikace, získal orientaci v hudebních stylech a žánrech současnosti i minulosti, snažil se pochopit hudební kulturu různých národů. Prostřednictvím vokálních, instrumentálních, hudebně pohybových, poslechových i jiných aktivit usilujeme o rozvoj celkové hudebnosti žáků.
6. ročník:
česká lidová hudba, hudební nástroje, hudebně výrazové prostředky, význam hudebních značek, hudba a divadlo (opera, opereta, balet, muzikál)
7. ročník:
lidová hudba, lidský hlas, polyfonie, hudební formy
8. ročník:
vývoj hudby od počátků do konce 19. století
9. ročník:
vážná hudba 20. století, vývoj populární hudby, současné hudební směry
Jedenkrát za čtvrtletí test z probírané látky v rozsahu cca 15 minut
Minimálně jedenkrát za pololetí hudební aktivita dle výběru žáka prezentovaná před třídou
Systematické vedení sešitu - kontrola vždy na konci pololetí
Účast v hodinách, nošení pomůcek, plnění zadaných úkolů, případně referátů